Complimenten en klachten
Bij ons staat kwaliteit voorop. Daarom zijn we altijd benieuwd naar ieders ervaringen. Met behulp van complimenten en klachten kunnen we blijven verbeteren.
Hier staat beschreven op welke wijze we complimenten en klachten behandelen:
- Schriftelijk indienen
Klachten en complimenten worden officieel in behandeling genomen wanneer ze schriftelijk worden ingediend, per post, e-mail of via de website. Klachten en complimenten kunnen worden gestuurd naar secretariaat@ithaka-academie.nl of naar het postadres welke op de website van Ithaka Academie staat vermeld.
- Definitie klacht
Een klacht is een uiting van ontevredenheid door een klant of opdrachtgever over een dienst, product of handeling van Ithaka Academie. Hierbij wordt expliciet de verwachting uitgesproken dat Ithaka Academie actie onderneemt om het probleem op te lossen of te verbeteren.
De klacht moet betrekking hebben op iets waar Ithaka Academie invloed op kan uitoefenen en moet binnen een redelijke termijn na het voorval worden ingediend. - Complimenten
De ontvangen (schriftelijke) complimenten worden door het secretariaat genoteerd, waardoor er een overzicht ontstaat van waar de doelgroep waarde aan hecht. Dit kan de organisatie gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren.
- Inhoud klacht
De klacht dient de volgende informatie te bevatten:
- Uw naam en contactgegevens.
- Een duidelijke beschrijving van de klacht, inclusief relevante data, gebeurtenissen en betrokkenen.
- Eventueel bewijs dat de klacht ondersteunt.
- De klacht moet binnen een redelijke termijn na het voorval worden ingediend.
- Behandeling klachtCompliment of klacht indienen
- Ontvangstbevestiging: Binnen twee weken nadat we je klacht hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging dat je klacht in behandeling is genomen. We laten je ook weten wat de vervolgstappen zijn.
- Behandeling door onze klachtenfunctionaris: Onze klachtenfunctionaris beoordeelt je klacht en zal ervoor zorgen dat we het probleem zo goed mogelijk opvolgen.
- Maximale termijn voor afhandeling: We doen ons best om je klacht binnen zes weken volledig af te handelen. Mochten we de klacht niet kunnen behandelen, of duurt het langer dan verwacht, dan laten we je dat binnen vier weken weten.
- Onafhankelijke commissie: Mocht je na de behandeling van de klacht nog steeds niet tevreden zijn, dan schakelen we een onafhankelijke commissie in die de klacht verder onderzoekt.